Пропускане към основното съдържание

______________________________________________________________________

Крекери с мащерка | Thyme crackers

 КРЕКЕРИ С МАЩЕРКА 🌿 Ами, дадох рецепта за сиренце от кашу преди няколко дни, а сега и за тези крекерчета, които си вървят страшно с него!  Ароматни, хрупкави, супер вкусни и елементарни за приготвяне! 🤤 Ще ви трябват: 200г пълнозърнесто брашно от спелта 45мл кокосово масло или зехтин 85-90мл студена вода 1ч.л. сол 1ч.л. семена Няколко стръкчета прясна мащерка, може да я замените с всякакви други пресни билки: босилек, магданоз, риган, мента, копър, розмарин, естрагон и т.н. От брашното, водата, солта и маслото омесвате топка тесто Слагате в хладилника докато фурната загрява на 170°С Разточвате леко охладеното тесто до 0.5см дебелина, отгоре подреждате стръкчетата мащерка и поръсвате със семената Разточете го директно върху хартията за печене Минете с точилката още няколко пъти, така че да притиснете хубаво семената и мащерката в тестото Преместете в тава и разрежете на квадрати, триъгълници, пръчици или както ви харесва Печете в загрята фурна до златисто и хрупкаво, около 15 минути

Голям и пухкав кекс с малини | Big and fluffy raspberry cake


Необходими продукти:
1 ч.ч. малини
4бр. яйца
100г краве масло на стайна температура
100мл зехтин
1,5ч.ч. кристална захар
150 мл. прясно мляко
2,5 ч.ч. брашно
2 ванилии
1 пакетче бакпулвер Dr. Oetker
3-4 с.л. какао
40г натурален шоколад (аз ползвам този от LIDL)



Начин на приготвяне:

В голям съд разбиваме много хубаво с миксер маслото и зехтина със захарта докато побелеят (майка ми ме научи на трика със 1/2 зехтин, 1/2 масло, така става по-пухкав кекса). Започваме да прибавяме яйцата едно по едно, като след всяко разбиваме хубаво до пълното му усвояване. Изсипваме и прясното мляко и разбиваме добре. Сместа може да започне да ви изглежда като пресечена, но точно така трябва и да бъде ;). Смесваме, брашното ванилиите и бакпулвера и го слагаме в сито (на мен така ми е най-удобно, ползвам едно сито от икеа, струва 5 лв.) Пускаме миксера отново и без да го спираме пресяваме малко по малко брашното. Ако нямате сито можете да ползвате купа и да си го прибавяте с лъжица разбира се :). След като сме прибавили цялото брашно се получава пухкава смес. Отделяме 1/3 от нея и към тази 1/3 прибавяме нарязания шоколад и какаото. В тавичка покрита с хартия за печене или намаслена и набрашнена, изсипваме шоколадовата смес. Върху нея изсипваме и бялата и най-отгоре подреждаме малините.
 По принцип  оригиналната рецепта http://culinarywithme.com/archives/25 , която малко съм попроменила, там е с череши и пише че трябва да се овалят в брашно и ще потънат на дъното. Аз овалях и малините с идеята да не потънат защото са доста по-лекички от черешите, така че ако ползвате малини и искате да отидат в шоколадовата част на кекса не ги овалвайте в брашно. Та.. след като подредите желаните от вас плодове слагате да се пече в загрята на 160-170 градуса фурна. Времето за печене зависи от големината на формата. Аз го пекох в тавичка с размери 23/13/6 и се пече горе долу 50-55 минути, като след първите 30 минути  намалих градусите от 170 на 160. Ами.. това е, кекса е страшно вкусен и пухкав и когато се разчупва се чува все едно се пукат балончета!


Коментари

  1. Ооо, той колко е голям и пухкав наистина… Чак ми се дояде :D Ще взема и аз да си направя един кекс тия дни :)
    Марина

    ОтговорИзтриване
  2. Марина, няма да сбъркаш! Кекса е един от най-вкусните които съм опитвала!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар