Пропускане към основното съдържание

______________________________________________________________________

Крекери с мащерка | Thyme crackers

 КРЕКЕРИ С МАЩЕРКА 🌿 Ами, дадох рецепта за сиренце от кашу преди няколко дни, а сега и за тези крекерчета, които си вървят страшно с него!  Ароматни, хрупкави, супер вкусни и елементарни за приготвяне! 🤤 Ще ви трябват: 200г пълнозърнесто брашно от спелта 45мл кокосово масло или зехтин 85-90мл студена вода 1ч.л. сол 1ч.л. семена Няколко стръкчета прясна мащерка, може да я замените с всякакви други пресни билки: босилек, магданоз, риган, мента, копър, розмарин, естрагон и т.н. От брашното, водата, солта и маслото омесвате топка тесто Слагате в хладилника докато фурната загрява на 170°С Разточвате леко охладеното тесто до 0.5см дебелина, отгоре подреждате стръкчетата мащерка и поръсвате със семената Разточете го директно върху хартията за печене Минете с точилката още няколко пъти, така че да притиснете хубаво семената и мащерката в тестото Преместете в тава и разрежете на квадрати, триъгълници, пръчици или както ви харесва Печете в загрята фурна до златисто и хрупкаво, около 15 минути

Как да си Hаправим Cушени Домати | How to make dried tomatoes at home

Предлагам ви много лесна рецепта за сушени във фурна домати. Няма значение какъв сорт домати ще изберете, няма значение дали са от градината или не, (е да, знам, че от градината са по-вкусни) няма значение дали е лято или зима, само трябва да имате фурна с вентилатор. Аз съм избрала чери домати, защото са ми любимите, купих си ги от магазина, понеже тези летните, от градината на майка ми свършиха някак много...



Ще са ни необходими:

  • 1 кг чери домати
  • 1-2 щипки морска сол
  • 1 скилидка чесън
  • пресни листа босилек
  • зехтин



Приготвяне:
  • Измиваме и подсушаваме доматите, и ги режем на половинки или на четвъртинки 
  • Подреждаме ги в тава покрита с хартия за печене и съвсем лекичко ги посляваме с морската сол Пускаме фурната на 110 градуса с вентилатор и ги оставяме да се сушат
  • Това отнема между 3-6 часа. Никога не ми се е налагало да ги оставя повече от 6 часа
  • Колкото повече ги сушите, толкова по-трайни ще бъдат после, но и по-твърди 
  • Аз ги предпочитам леко дъвчащи, когато са се сбръчкали по краищата и лепнат от захарта, която се е отделила от тях. 
  • Щом прецените, че ви харесват и достатъчно са се изсушили ги изваждате от фурната и оставяте на страна да изстинат 
  • Обелваме скилидката чесън, приготвяме си босилека, зехтина и бурканчета
  • Слагаме доамтите в бурканчетата като притискаме леко, слагаме няколко филийки чесън и листенца босилек и заливаме със зехтина, който се инфузира по този начин и става сензационен за овкусяване на салати после! 

**Аз ги съхранявам в шкаф на тъмно и хладно, дори след като съм отворила бурканчето, много са трайни, така че не се притеснявайте. Ако искате може да ги изсушите повечко, така че да станат по-твърди и може да ги държите в хартиен плик в шкафа, също издържат по 1 година без никакъв проблем!

Да ви е сладко! (:









Коментари

  1. Обожавам сушени домати! Правя си вече втора година подред и съм много доволна, знаейки какви домати съм използвала и как съм ги мариновала. Нямам вяра на нищо закупено от магазина.
    Тази година ще пробвам да изсуша и чери домати. Сигурно са вкусни!
    Поздрави и усмихнат уикенд и обичлив 14ти февруари!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Напълно съм съгласна с теб, Габи. И аз нямам вяра на магазинските, хич не изглеждат добре. Щом обичаш сушени домати сигурна съм, че черитата ще ти станат любимци.
      Хубав уикенд и на теб и весел празник! (:

      Изтриване
  2. Даваш ми страхотна идея за предстоящите сесии с прясна паста. Представям си ги някак средно сушени и с разни други нещица вътре.. Много полезен пост, чудя се само ако си направя такива с доматите от градината, примерно едни 10 бурканчета за зимата, дали ще изкарат докато излезнат първите истински зрели домати? Като казвам истински визирам "от на баба градината", в моя случай от на тати :)

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. С прясна паста са просто слънце! А доматите от градината стават толкова вкусни като се изсушат, че едва ли ще успееш толкова дълго време да не ги изядеш. Иначе миналата година направих 5-6 бурканчета през август месец с най-различни черита - жълти, черни и червени(от на мама градината при мен), вътре сложих само пресни листа босилек от този лилавия и преди 2 седмици ми свърши последното бурканче. Нищо им нямаше, но повече от 6 месеца не са се задържали вкъщи, така че немога да кажа дали цяла година ще издържат. Може би ако сложиш само сухи подправки и поизсушиш едната половина повече ще се получи. Ще се радвам да споделиш снимка на пастата със сушени домати, като я приготвиш.
      Поздрави! (:

      Изтриване
    2. Здрасти Лили,

      живот и здраве ще пробвам идното лято и ще се похваля ако са издържали и ако ние сме устояли толкова дълго да не ги изядем :) Пастата непременно ще споделя, само дано ми остане време близките дни, че нещо много са ме напънали напоследък, чак нямам време за готвене.

      Поздрави и хубав уийкенд!

      Изтриване

Публикуване на коментар